Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022
1 września rozpoczynamy Nowy Rok Szkolny. Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkolaki!
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
PRZYPROWADZANIE DZIECI od 7.00 do 8.00 ( najpóźniej do godziny 8.30).
Rodzice dzieci proszeni są o wchodzenie do przedszkola w maseczkach oraz dezynfekcję dłoni !!!!
Po wprowadzeniu dziecka do przedszkola, przebraniu w szatni Rodzice proszeni są o wprowadzenie dziecka do wyznaczonej sali oraz opuszczenie przedszkola aby zapobiec gromadzeniu się w wąskich przestrzeniach wspólnych.
ODBIÓR DZIECI odbywa się zgodnie z zapisami dziecka ( dzieci najmłodsze można odbierać wcześniej w pierwszym tygodniu września np. po obiedzie ok. 12.00, stopniowo wydłużając pobyt w przedszkolu).
ZEBRANIA Z RODZICAMI W tym roku szkolnym zebrania z rodzicami odbędą się tylko w grupach I oraz VII, (dzieci nowoprzyjęte), rodzice dzieci z pozostałych grup kontaktują się elektronicznie lub indywidualnie podczas przyprowadzania lub odbierania dziecka z wychowawcą w sprawach organizacyjnych.
Harmonogram zebrań:
Gr. I ( 3--latki) - 01.09.2021 , godz. 17.00 - sala grupy I na piętrze
Gr. VII (5-6-latki) - 01.09.2021, godz. 18.00 - sala grupy VII na parterze
WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA
Wszystkie grupy - min. 2 komplety ubrań na zmianę, obuwie zmienne (nie klapki), nakrycie głowy, kubek plastikowy podpisany z możliwością mycia w zmywarce lub podpisany bidon. Gr. I, II dodatkowo mała poduszka i kocyk do leżakowania.
Pozostałe elementy wyprawki zostaną przedstawione na zebraniach grupowych lub bezpośrednio przez wychowawców na Państwa skrzynki e-mailowe.
"Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.”
ROBERT FULGHUM
Co mogą zrobić rodzice, aby przygotować dziecko do przedszkolnego startu?
- Należy postarać się przedstawić dziecku przedszkole w sposób pozytywny i pełen entuzjazmu, zachowując umiar i naturalność.
- Stopniowo dostosowywać rytm dnia dziecka do rytmu panującego w przedszkolu.
- Jeśli dotąd dziecko nigdy nie rozstawało się z rodzicami, warto poświęcić czas i wysiłek, aby przed przedszkolną rozłąką mogło mieć kontakt z inną osobą dorosłą (zapewniając dziecku pełne bezpieczeństwo). Dobrze, aby podczas ćwiczenia rozłąki z rodzicami, była to ta sama osoba.
- Warto zapewnić dziecku kontakty z innymi rówieśnikami.
- Jeśli dziecko nie jest jeszcze w pełni samodzielne w zakresie samoobsługi, to okres dwóch, trzech miesięcy przed przedszkolną inauguracją jest wystarczający, aby sytuację poprawić.
Należy zastanowić się, z czym dziecko nie potrafi samo się uporać. Gdy maluch jest karmiony, ubierany, wysadzany na nocnik, wożony w wózku to znaczy jest traktowany poniżej swoich możliwości. Rodzice powinni pamiętać, aby nie ulegać pokusie wyręczania i zastępowania malca we wszystkich czynnościach. Można natomiast towarzyszyć dziecku w próbach samodzielności, zapewniając go o swojej gotowości do pomocy. Następnie stopniowo wycofywać się z prostych czynności, aby dziecko samo mogło doświadczać sukcesu, przekonać się o swoich możliwościach, uwierzyć w siebie i stać się bardziej niezależnym.
- O aktywny udział maluszka w przygotowaniach można zadbać kupując wspólnie z nim pościel – taką, która podoba się jemu (ulubiony kolor, wzór).
- W dniu inauguracji najcenniejszy dla dziecka jest spokój jego rodziców. Dlatego wieczorem poprzedniego dnia można razem naszykować sprawdzone wcześniej ubranie, opowiedzieć dziecku, jak będzie wyglądał jego dzień od przebudzenia i postarać się, aby tak było. Rano wstać na tyle wcześnie, aby spokojnie wykonać rutynowe czynności.
- Do przedszkola wyjść nie w ostatniej chwili, konkretnie powiedzieć dziecku, kiedy będzie odebrane, np. „po obiedzie”, a nie „za chwilkę”. Koniecznie dotrzymać obietnicy. Pożegnanie powinno być krótkie i niezależnie od okoliczności nie powinno trwać wiele dłużej.
- Jeżeli rodzice zapisują dziecko na 10–godzinny pobyt w przedszkolu, powinni poinformować o leżakowaniu swoją pociechę. Argumenty przemawiające za rezygnacją z leżakowania w początkowym okresie pobytu dziecka w przedszkolu dotyczą przede wszystkim zminimalizowania obciążenia organizmu dziecka długotrwałym przebywaniem w nowych warunkach. Czasami rodzice nie mogą odbierać dziecka po obiedzie. Ma ono szansę poznać cały rozkład dnia w przedszkolu od początku przebywania w nim. Wówczas leżakowanie jest jego normalnym punktem. Unika się w ten sposób adaptacji rozłożonej na dwa kroki. Niezależnie od podjętej decyzji w tej kwestii, należy pamiętać o konsekwencji; rozpaczającego dziecka nie uspokajać obietnicą wcześniejszego odebrania, jeśli nie zamierza się tego zrealizować. Maluszek zawsze powinien wiedzieć, czy będzie leżakował, czy nie.
- Dziecko wprowadzone w błąd, oszukane, traci wątłą cierpliwość, pokładane w rodzicach zaufanie, a rodzice ryzykują zupełne zniechęcenie go do leżakowania albo nawet do przedszkola.
Rady dla rodziców w pierwszych dniach września
- Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.
- Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić. Największe nasilenie płaczu jest zawsze w dniu drugim i trzecim. Pierwszego dnia większość dzieci nie płacze - zwycięża ciekawość przedszkola.
- Nie obiecuj: Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz (to forma przekupywania). Gdy przyjdziesz po dziecko, możesz dać mu mały prezencik. Możesz wtedy powiedzieć: Witaj, myślałam/-em o tobie. Popatrz, mam coś dla ciebie.
- Kontroluj to, co mówisz. Zamiast: Już możemy wracać do domu, powiedz: Teraz możemy iść do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
- Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co się wydarzyło w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres.
- Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może warto, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata.
- Pamiętaj: żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze UŚMIECHEM!
WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA NA ROK SZKOLNY 2021/2022:
Wszystkie ubranka dziecka muszą być podpisane, także bielizna i pantofle!
- pantofle – na podeszwie antypoślizgowej, wygodne i łatwe do wkładania (podpisane),
- poszwa na koc lub koc – wymiary 160 x 200 cm, podpisana imieniem i nazwiskiem dziecka - dotyczy gr. I, II
- poduszka typu "jaś"- dotyczy gr. I, II
- piżama wciągana, a nie zapinana na guziki (podpisana góra i dół) - dotyczy gr. I, II ( do decyzji rodziców pozostawiamy fakt przebierania w piżamkę, dziecko może leżakować w ubraniu)
- ubrania na zmianę (wszystkie podpisane) do worka w szatni, w zależności od pory roku: podkoszulka, bluzka, spodnie, spódniczka, majtki, skarpetki, rajstopy itp.
- torebka na zabrudzone, mokre rzeczy,
- pudełko chusteczek higienicznych (100 szt. wyciąganych)
- opakowanie chusteczek wilgotnych
- mydło w płynie
- ręcznik papierowy ( 6 sztuk)
Pozostała część wyprawki zostanie uzgodniona z wychowawcami .
Uwagi dotyczące ubierania dziecka do przedszkola
- Spodnie, spódniczki najlepiej na gumkę nie za luźną i nie za ciasną.
- Nakrycie głowy także w okresie letnim!
- Bluzki z odpowiednio luźnymi rękawami. Dzieci myją ręce z podciągniętymi rękawami, aby ich nie zmoczyć. Gdy rękawy są za ciasne i nie dają się podciągnąć, dziecku trudno będzie ich nie zalać.
- Buty wyjściowe: bezpieczne (nie klapki, nie drewniaki i nie śliskie), łatwe do wkładania, zapinane na rzepy.
- W dni deszczowe – kalosze, kurtki przeciwdeszczowe z kapturem lub pelerynki.
- Pantofle najlepsze na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy (za wyjątkiem ortopedycznych). Ułatwiają dziecku samodzielne zdejmowanie i wkładanie, czyli osiąganie samodzielności w zakresie jego możliwości.
- Szczególną uwagę należy zwrócić na sprawność suwaków. Dzieci nie potrafią ich zreperować same, więc opóźnia to bądź uniemożliwia wyjście do ogrodu całej grupy.
- Wszystkie ubrania i zabawki domowe ( jeśli nie ma takiej konieczności prosimy o nie przynoszenie zabawek z domu) w przedszkolu powinny być oznakowane (imieniem bądź inicjałami), gdyż maluchy często gubią drobne części swojej garderoby, a gdy kilkoro dzieci ma je takie same, nie sposób ich rozpoznać. Dotyczy to też rękawiczek, szalików, czapek itp.
- Przypominamy, że za zagubione w przedszkolu rzeczy lub zabawki nie bierzemy odpowiedzialności.
- Rodzicom przypominamy, że do przedszkola mogą uczęszczać TYLKO dzieci zdrowe!!!